Felanmälan & kontakt
Fastighetsskötsel, fastighetsförvaltare & felanmälan
Vårt fastighetsskötsel sköts, huvudsakligen,av HSB Service. Fastighetskötarens expedition finns i entrén till Mellanvångsvägen 5 (det norra sexvåningshuset).
Felanmälan:
Kontrollera innan felanmälan att felet faller inom det ansvarsområde som föreningen har. Detta framgår bl.a. av föreningens stadgar, §31-32. Kostnad för åtgärdande av fel som inte är föreningens ansvar debiteras medlemmen.
Felanmälan skall i första hand ske via www.hsb.se/skane/felanmalan
I andra hand via telefon 046-210 85 00, gäller under såväl ordinarie arbetstid som under kvällar och helger.
I sista hand kan fel anmälas via lapp i fastighetsförvaltarens brevlåda. Undvik direkt felanmälan till fastighetsförvaltaren.
Detta något byråkratiska förfaringssätt behövs för att få uppföljning av felanmälningar och därmed en effektivare fastighetsskötsel.
Jourtjänst:
Fastighetskötarens jourtjänst, vardagar 16.00-07.00, samt hela dygnet lör-, sön- och helgdagar, får bara utnyttjas vid akuta nödsituationer. Om jourtjänsten tillkallas för uppdrag som inte är att betrakta som akut nödsituation kommer medlemmen att själv få stå för kostnaden.
Styrelsen
Styrelsen nås via: styrelsen@brfparonet.se
eller via formuläret nedan.